Vásárlási feltételek

Általános szerződési feltételek
Adatkezelési tájékoztató
Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
I. Bevezető Rendelkezések

I.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a Kalmia Gyógyszertár Kft. (cégjegyzékszám: Cg. 01-09-384756; adószám: 14296949-2-42; székhely: 1106 Budapest, Tündérfürt utca 13-15.; a továbbiakban: Virág utcai Gyógyszertár) által fenntartott Kalmia.hu online áruház (a továbbiakban: webshop) működésével, igénybevételéve és használatával kapcsolatos szabályozást.


A Virág utcai Gyógyszertár rendelkezik gyógyszer-kiskereskedelmi tevékenység végzéséhez szükséges működési engedéllyel és érvényes szakmai felelősségbiztosítással.
Jelen ÁSZF-el szabályozott webshop a Virág utcai Gyógyszertárat vezető, személyes gyógyszertár működtetési joggal rendelkező gyógyszerész felügyelete alatt működik.
A jelen ÁSZF szerint szabályozott, házhozszállítással, illetve csomagponti átvétellel teljesítendő rendelések tekintetében a Virág utcai Gyógyszertár és a Vásárló között jön létre szerződés.

 

I.2. A webshop felületet látogató vásárló (a továbbiakban: Vásárló) a Virág utcai Gyógyszertár közforgalmú gyógyszertárat működtető gazdasági társasággal köt szerződést. Vagyis házhozszállításos vagy csomagpontos rendelés esetén a Kalmia Gyógyszertár Kft, társasággal. A Vásárló személyes adatainak adatkezelője a Virág utcai Gyógyszertár és a Pharmazone WS Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (1061 Budapest Király utca 12.)

 

I.3. A Vásárló és a Virág utcai Gyógyszertár között létrejövő szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései kötelezőek, annak minden rendelkezése a szerződéses viszonyban lényeges kérdésnek minősül. A Vásárló nem érvényesíthet kártérítést a Társasággal szemben, abból adódóan, hogy a Társaság vonatkozó ÁSZF módosításáról – saját mulasztása miatt – nem, vagy késve szerzett tudomást, az ÁSZF hatályos rendelkezéseit nem tanulmányozta át a Kalmia.hu weboldalon.

II. Általános Rendelkezések

II.1. A Kalmia.hu webshop gyógyszerek és egyéb jelen ÁSZF szerint rögzített termékek interneten történő rendelését lehetővé tevő, távértékesítési rendszer. Az internetes gyógyszer kereskedelemről és annak kockázatairól hasznos információkat talál az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezésegészségügyi Intézet (OGYÉI) által fenntartott http://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/ oldalon. Itt érheti el az internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárak hivatalos listáját is, amelyet a 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az OGYÉI vezet.

 

II.2. Jelen ÁSZF célja a Kalmia.hu Vásárló által történő használata, a jelen ÁSZF szerinti termékek rendelési folyamatának teljeskörű szabályozása. A jelen ÁSZF szerint kerültek rögzítésre a Vásárló által a Kalmia.hu webshop igénybevételére vonatkozó rendelkezések.

 

II.3. A webáruházon keresztül megkötött elektronikus szerződére a 2013. évi V. Törvény (Ptk.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a biztonságos és gazdaságos gyógyszer-és gyógyászati segédeszköz ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi XCVIII. törvény (Gyftv.), az emberi alkalmazásra kerülő gyógyszerekről és egyéb a gyógyszerpiacot szabályozó törvények módosításáról szóló 2005. évi XCV. törvény, a gyógyszertárban forgalmazható, valamint készleten tartandó termékekről szóló 2/2008 (I.8.) EÜM rendelet és a vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezései alkalmazandók. A szerződés nyelve a magyar. A szerződés papír alapon nem kerül rögzítésre és iktatásra, a szerződés tartalma azonban a Vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló levelekből rekonstruálható. A gyógyszertár a beérkezett megrendelésekről a 41/2007. EüM rendelet 19. § (1)-(2) bekezdése szerinti tartalommal módosíthatatlan nyilvántartást vezet, a megrendeléstől számított legalább 5 évig.

 

II.4. Az internetes áruházban értékesített termékek eredete igazolt, a forgalmazott gyógyszerek hatósági engedéllyel rendelkező nagykereskedőktől származnak, lejárati idejük nem rövidebb, mint 3 hónap.

 

II.5. A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, a csomagolás költségét és az ÁFÁ-t tartalmazzák. A vásárlás során a Vásárló által a megrendelés véglegesítését megelőzően ellenőrzött és a visszaigazolt vételárat és szállítási költséget kell kifizetni, egyéb fizetési kötelezettség nem keletkezik.

 

II.6. Gyógyszer 14 éven aluli személynek nem adható ki. A csomag kézbesítője köteles meggyőződni az átvevő életkoráról, amennyiben az átvevő nem bizonyítja hitelt érdemlően, hogy elmúlt 14 éves, a kézbesítő az átvételt megtagadhatja. A vényköteles gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök nem rendelhetők a Kalmia.hu webshop igénybevételével, mert ezt jogszabály tiltja. A speciális tárolási hőmérsékletet igénylő termékek rendelésére sincs lehetősége a Vásárlónak. A nem vényköteles webshopon keresztül rendelhető gyógyászati segédeszközök listáját a gyógyászati segédeszközök forgalmazásának, javításának, kölcsönzésének szakmai követelményeiről szóló 7/2004 (XI.23.) EÜM rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.

 

II.7. A megvásárolt vény nélkül kapható gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket és gyógyhatású készítményeket körültekintően használja, a betegtájékoztatót vagy a használati útmutatót az alkalmazás előtt feltétlenül olvassa el, vagy konzultáljon kezelőorvosával, gyógyszerészével.

III. Vásárlási feltételek, a megrendelés folyamata

III.1. A webáruházban megvásárolható termékek közvetlen kereséssel találhatók meg. Keresni többek között termék névre, hatóanyagra, tünetre lehetséges. A találatok közül választva van lehetőség megtekinteni az egyes termékekről készült fényképeket, tulajdonságaikról szóló leírásokat (gyógyszerek esetén az OGYÉI által jóváhagyott betegtájékoztatók), a termékek egyes választható kiszereléseit, az akciós kedvezményeket és a bruttó vételárat.

 

III.2. Az akciós ajánlatok csak a megjelölt időszakokban, az egyes termékeknél meghatározott mennyiség, vagy a készlet erejéig érvényesek.

 

III.3. A webáruházban megadott készletadatok tájékoztató jellegűek, minden esetben a megrendelést követően kerül visszaigazolásra. A folyamatos értékesítés miatt esetleges készlethiány előfordulhat, mely esetben vásárló értesítést kap. A megrendelések visszaigazolása munkanapokon történik, melyről szintén értesítést kap a Vásárló. A készlet rendelkezésre állása tekintetében az alábbi tájékoztató jelzések kerülnek a webshopon feltüntetésre:

  • Azonnal szállítjuk: A termékre leadott megrendelést nagy valószínűséggel ki fogjuk tudni szolgálni.
  • Nincs készleten: A termék jelenleg nincsen készleten, rendelés jelen pillanatban nem lehetséges, várhatóan azonban 1-3 munkanapon belül elérhető, rendelhető lesz.

Amennyiben a Vásárló a Kalmia.hu webshopon keresztül, elektronikus úton megrendelést ad le, a Kalmia.hu webshop a megrendelés beérkezésétől számított 1 órán belül rendelés összesítést küld a Vásárló részére a megrendelése tudomásul vételéről és annak feldolgozásáról. A visszaigazolás a 41/2007. EüM rendelet 19. § (1) bekezdése szerinti érdemi visszajelzésnek minősül. Feldolgozást követően a Vásárló megerősítést kap a termék(ek) rendelkezésre állásáról, a csomag összekészítéséről. A Vásárló ugyancsak értesítést kap azon esetben is, ha a termék ugyan készleten van, azonban minőségi problémák következtében az nem szolgálható ki (pl sérült csomagolás).

 

III.4. Előfordulhatnak olyan termékek, melyek csak korlátozottan érhetők el. A webshopban leadott megrendelések visszaigazolásra kerülnek, az aktuálisan elérhető készletek függvényében, esetleges készlethiány így is előfordulhat, ez esetben a Vásárló értesítést kap. A webshopban leadott megrendelések kizárólag abban az esetben vehetők át, amikor azok visszaigazolásra kerültek e-mailben. A munkanapon 13:00 órát követően leadott rendeléseket a rendszer a következő munkanapon dolgozza fel. A kiválasztott és megrendelt termékek összeállítását, csomagolását követően megküldött e-mailben megerősítésre kerül a rendelés fogadása. A csomagolást követően a Vásárló szintén e-mailben értesül az elektronikus számla megküldéséről is.

A visszaigazolt megrendelések általában a visszaigazolás napját követő munkanapon, de legkésőbb a visszaigazolás napjától számított legfeljebb 3 munkanapon belül teljesülnek. A munkanapon 13:00 óráig beérkezett rendelések házhozszállítás és Pick Pack pont esetén még aznap átadásra kerülnek a szállítónak, így a termék várhatóan – a szállítást végző vállalkozás kapacitása/teljesítőképessége függvényében - a következő 1-3 munkanapon kiszállításra kerül a megrendelésben választott helyre. Foxpost csomagautomatába történő rendelésnél a csomagok 1-3 munkanapon belül kerülnek átadásra a futárszolgálat részére, így a termék várhatóan – a szállítást végző vállalkozás kapacitása/teljesítőképessége függvényében - a következő 2-5 munkanapon kiszállításra kerül a megrendelésben választott helyre. Amennyiben a megrendelés teljesítésére a fenti határidőben a webshopon kívül álló okból (pl. futár cégek leterheltsége) nincs lehetőség, úgy erről, illetve a szállítás várható határidejéről soron kívül, elektronikus levélben és/vagy telefonon kap értesítést a Vásárló.

Amennyiben a rendelés leadására olyan kiemelt szezonban kerül sor (pl. karácsonyi ünnepi időszak, egyéb kiemelet vásárlási időszak), amely időszakra tekintettel a házhozszállítás esetében a késedelem fennállhat, úgy annak tényét Vásárló tudomásul veszi, e körben a webshop működésével, teljesítésével kapcsolatos igénnyel, követeléssel nem élhet. A kiemelt vásárlási szezonnal kapcsolatban a webshopon az adott időszakban tájékoztatást kerül közzétételre.

 

III.5. A megrendelési folyamat a vásárolni kívánt termék(ek) kosárba helyezésével kezdődik. A kosár tartalmát a Vásárló bármikor megtekintheti a „Kosár” ikonra kattintva. A megvásárolni kívánt termék(ek) darabszáma szabadon beállítható, azonban egy típusú termékből maximum 5 db vásárolható. A „töröl” ikon használatával a kosárba tett tétel kikerül a kosárból. A kosár tartalmának módosítását követően az adatok automatikusan frissülnek. A „Vissza” gomb használatával visszatérhet a webshopba és a kosár tartalmát újabb termékekkel egészítheti ki. A vásárlási folyamat a „Kosár megtekintése” után a kosárösszesítőben a „Megrendel” gomb megnyomásával kezdeményezhető.

 

III.6. Vásárlást regisztrált és nem regisztrált Vásárlók is kezdeményezhetnek. A regisztrációval, vagy a megrendelés elküldésével a Vásárló hozzájárul ahhoz, hogy adatait az adatkezelési nyilatkozat szerint kezelésre, illetve átadásra kerüljenek. Amennyiben Vásárló a korábbi vásárlásai során már regisztrált a webshopban, e-mail cím és jelszó alkalmazásával is beléphet és így folytathatja a vásárlást. A Vásárlónak a belépési felületen lehetősége van elfelejtett jelszavát megváltoztatni.

 

III.7. A regisztráció során az alábbi személyes adatok megadása szükséges: név, e-mail cím, számlázási és szállítási cím, telefonszám, Jelszó, cég esetén adószám, nyilatkozat arról, hogy elmúlt-e 18 éves. A belépési felületen lehetősége van elfelejtett jelszavát megváltoztatni. Regisztrációhoz az ÁSZF megtekintése és elfogadása szükséges. A regisztráció során lehetősége nyílik a Vásárlónak feliratkozni a webshop által kezelt hírlevélre is. A feliratkozás önkéntes.

A vásárlás regisztráció nélkül is végrehajtható. Ebben az esetben a vásárláshoz a következő adatok megadása szükséges: név, e-mail cím, számlázási és szállítási cím (vagy átvételi pont), telefonszám, cég esetén adószám, nyilatkozat arról, hogy elmúlt-e 18 éves. A személyes adatok megadását követő lépés a szállítási mód és - szükség esetén a - szállítási cím, telefonszám rögzítése.

III.8. A webshopban az alábbi szállítási módok érhetők el:

a) házhozszállítás a megadott címre. A házhozszállítás díja 720 Ft, 20 000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes. Ha munkanapon 13 óráig leadásra kerül a rendelés, akkor a kiszállítás jellemzően a következő munkanapon megtörténik, egy előre jelzett (email és SMS), 2 órás idősávban. A kiszállítás egyebekben legfeljebb 5 munkanapot vehet igénybe. A szerződéskötés a Virág utcai Gyógyszertárral történik. A rendelést ezen gyógyszertár nevében fogja a Kalmia.hu webshop visszaigazolni, a teljesítést ezen Virág utcai Gyógyszertár végzi. A kiszállítások időbeni szervezését a jelen ÁSZF szerinti futárcég végzi (Express One Hungary Kft.). A futárcég a vásárlónak e-mailben visszajelzést küld a csomag adatok regisztrációs rendszerben történő rögzítéséről. Futárszolgálattal történő kiszállítás esetén általában az ezt követő munkanapon vehető át a rendelés a szállítást végző vállalkozás kapacitása/teljesítőképessége függvényében. A kiszállítás idejéről a vásárló a kézbesítés napján e-mailben és sms-ben értesítést kap az átvétel várható időtartamáról 2 órás időintervallum rögzítésével. Az át nem vett csomagokat a futárcég megkísérli egy következő napon kézbesíteni. A sikertelen kézbesítés esetén felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot. Ha az ismételt próbálkozás során sem sikerül kézbesíteni a csomagot, akkor a futárszolgálat visszaszállítja a csomagot a Virág utcai Gyógyszertárnak. Ebben az esetben a gyógyszertár a visszaszállítás költségét a vásárlóra terheli, mely megegyezik a kiszállítás díjával. Vásárló tudomásul veszi, hogy abban az esetben is köteles a Vásárlónak felróható okból történő átvétel elmaradása esetén a szállítási díj megfizetésére, amennyiben ingyenes házhozszállításra került sor. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

 

b) átvétel Pick Pack Pont csomagpontokon. A csomagpontra szállítás díja 720 Ft, 15 000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes. A szerződéskötés a Virág utcai Gyógyszertárral történik. A rendelést ezen gyógyszertár nevében fogja a Kalmia.hu webshop visszaigazolni, a teljesítést ezen Virág utcai Gyógyszertár végzi. A csomagpontok listáját a megrendelési folyamat során a Pick Pack Pont-os szállítást kijelölve lehet megtekinteni. A kiszállítások időbeni szervezését a Sprinter Futárszolgálat Kft. végzi. A csomagpontra történő szállítás 1-4 munkanapot vesz igénybe (Budapestre 1-2, vidékre 2-4 munkanap). A csomagpont a vásárlónak e-mailben visszajelzést küld a csomag adatok regisztrációs rendszerben történő rögzítéséről. Csomagpontra történő kiszállítás esetén legfeljebb 5 munkanapon belül vehető át a rendelés. A csomagponton történő elérhetőségről a vásárló a csomagpontra szállítást követően e-mailben értesítést kap. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik a csomagpontok különböző nyitvatartási idővel rendelkeznek, mely a csomagpont választásakor megtekinthető. Átvételre nyitvatartási időben van lehetőség.

 

c) átvétel FoxPost csomagautomatában. A csomagautomatába szállítás díja 720 Ft, 12 500 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes. A szerződéskötés a Virág utcai Gyógyszertárral történik. A rendelést ezen gyógyszertár nevében fogja a Kalmia.hu webshop visszaigazolni, a teljesítést ezen Virág utcai Gyógyszertár végzi. A csomagautomaták listáját a megrendelési folyamat során a FoxPost-os szállítást kijelölve lehet megtekinteni. Az automatákba történő szállítást a FoxPost Zrt. végzi. A csomagautomatába történő szállítás 2-5 munkanapot vesz igénybe. A vásárló emailben és SMS-ben értesítést kap, amikor a csomag megérkezett a választott automatába, ahol 3 napig őrzik azt. Csomagautomatán keresztüli kiszállítás esetén legfeljebb 9 munkanapon belül vehető át a rendelés.

 

A csomagolást követően 15:30 és 19:00 között kerül átadásra a csomag a szállító partnerek részére, akik elektronikusan értesülnek a csomagok és a vásárlók adatairól (Név, cím, email cím, telefonszám) a kiszállítás teljesíthetősége érdekében.

 

Vásárló tudomásul veszi, hogy a webshopon rendelhető termékek esetében a csomagautomata igénybevételével történő rendelés esetén a beltéri csomagautomaták használatát indokolt alkalmazni. Az egyes termékekre -különösen gyógyszerekre- vonatkozó speciális tárolási követelményekre figyelemmel a webshop a kültéri csomagautomata igénybevételével rendelt termékek esetében a termékek felhasználása, romlandósága, hatása, a termékkel kapcsolatos bármely szavatossági igény érvényesítése tekintetében felelősségét teljes egészében kizárja.

 

III.9. Az átvétel módja:

Belföldi futárszolgálat: Díja 720 Ft, 20 000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes. Általában 1, de legfeljebb 5 munkanapon belül. A futárszolgálat üzletszabályzata az alábbi linken érhető el: https://expressone.hu/

Csomagpontok: Díja 720 Ft, 15 000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes. Általában Budapestre 1-2 munkanapon belül, vidékre 2-4 munkanapon belül, de legfeljebb 5 munkanapon belül. A szállító üzletszabályzata az alábbi linken érhető el: https://www.pickpackpont.hu/

Csomagautomaták: Díja 720 Ft, 12 500 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes. Általában 2-5, de legfeljebb 9 munkanapon belül. A szállító üzletszabályzata az alábbi linken érhető el: https://foxpost.hu

 

III.10. A rendelés vásárló által történő átvételét követően a vásárló részére véleménykérő e-mailben kérdőív kerül megküldésre.

 

III.11. Amennyiben egy vásárló szállítási módtól függetlenül három alkalommal nem veszi át a megrendelését, úgy a vásárló automatikusan, kizárólag online fizetéssel vásárolhat a továbbiakban. Amennyiben az átvétel a Vásárló hibájából hiúsul meg, úgy a csomag szállításával, és amennyiben a csomag gyógyszert is tartalmazott, annak megsemmisítésével kapcsolatos költségek megtérítésére a vásárló köteles.

A gyógyszertár - ha törvény másként nem rendelkezik - gyógyszert csak olyan gazdálkodó szervezettől szerezhet be, amely rendelkezik gyógyszer-nagykereskedelmi tevékenységre jogosító hatósági engedéllyel. Ennek megfelelően gyógyszer visszavételére nincs lehetőség, csak megsemmisítésre, selejtezésre történő átvételnek van helye. Vásárló ezen rendelkezést kifejezetten tudomásul veszi.

A csomag esetleges visszaküldése esetén a csomag kizárólag sértetlen, bontatlan, a szállítás céljából összeállított külső szállításra alkalmas csomagolás (pl. doboz) megnyitása és sérelme nélkül vehető vissza. Vásárló tudomásul veszi, hogy a jelen pont szerint hivatkozott, a megrendelés törlésére vonatkozó rendelkezések nem minősülnek a jelen ÁSZF V. fejezete szerinti elállási joggyakorlásnak. A vásárlástól való elállásra vonatkozó rendelkezéseket az ÁSZF V3-V8. pontja szerinti rendelkezések tartalmazzák. A jelen pont szerinti át nem vett csomag a szerződéstől történő elállásnak nem minősül.

 

III.12. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla elektronikus úton kerül megküldésre. A csomag külső állapotát köteles kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, csomagsérülésből fakadó reklamáció jegyzőkönyv nélkül nem fogadható el.

IV. Fizetési feltételek

IV.1. A megrendelés időpontjában hatályos kiszállítási díjak a megrendelés folyamata során a honlapon feltüntetésre kerülnek. Az átvételi mód megadását követően az alábbi fizetési módok közül lehet választani:

a) Fizetés átvételkor, utánvét (+150 Ft):

  • Házhozszállítás esetén készpénzzel a futárnál.
  • Csomagpontos átvétel esetén készpénzzel és esetlegesen bankkártyával (a csomagpont választása során feltűntetésre kerül).
  • Csomagautomatás átvétel esetén bankkártyával.

Vásárló tudomásul veszi, hogy utánvételes fizetési mód alkalmazására kizárólag 3 000 Ft és 30 000 Ft közötti összes termékérték esetében van lehetőség. 3 000 Ft alatti és 30 000 Ft feletti összes termékérték esetén kizárólag online bankkártyás fizetésre van mód a jelen ÁSZF szerinti módon és feltételekkel.

 

b) Online bankkártyás fizetés: A fizetési tranzakció az OTP SimplePay (OTP Mobil Szolgáltató Kft.) fizetési oldalán keresztül történik.

 

IV.2. A vásárlás befejezésekor a Vásárló a „Tovább” gombra kattintva a megrendelés valamennyi adatát összesítő képernyőn láthatja. A Vásárló ezt követően az összes lényeges adat ismeretében fizetési kötelezettséggel járó megrendelést adhat le (szerződést köthet). A vásárlási folyamat bármely fázisában lehetősége van a Vásárlónak, hogy az egyes menüpontokra visszalépjen, vagy vásárlását megszakítsa. A megrendelés leadása után a megrendelés tételeit, az átvételi és fizetési módot már nem lehet módosítani.

 

IV.3. Vásárló tudomásul veszi, hogy az adatkezelő által a felhasználói adatbázisában tárolt vevői személyes adatok online fizetés esetén átadásra kerülnek a OTP Mobil Szolgáltató Kft. mint adatfeldolgozó részére. (Az adatkezelő által továbbított vevői adatok köre az alábbi: Név, lakcím, telefonszám, e-mail cím vásárolt termék és azok költsége) Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység részletes leírása a webshop adatkezelési tájékoztatójában, az alábbi linken tekinthető meg: https://kalmia.hu/adatkezeles. A webáruház bankkártya adatokat nem rögzít és nem tárol. A bankkártya adatokat az online fizetési szolgáltató oldalán lehet megadni.

 

IV.4. Vásárló tudomásul veszi, hogy utánvéttel történő szállítás esetén 150,-Ft, azaz egyszázötven forint kezelési költség kerül felszámításra. amely megfizetésre Vásárló köteles.

V. Elállás

V.1. A megkötött szerződéstől lehetősége van a Vásárlónak indoklás nélkül elállni a szerződést a megkötés napjára visszamenő hatállyal megszüntetheti.

 

V.2. A webshopban kapható termékek jelentős része olyan zárt csomagolású termékeknek minősülnek, amelyek tekintetében 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) e) pontja alapján – egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontást követően – nem gyakorolhatja elállási jogát, azok nem küldhetők vissza. Fentieknek megfelelően tápszert, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, étrendkiegészítőt vagy kozmetikumot csak bontatlan csomagolásban van lehetőség visszavenni. Orvostechnikai eszköz, gyógyászati segédeszköz vásárlása esetén csak kipróbálás előtt élhet az elállás jogával. A csomag esetleges visszaküldése esetén a csomagot kizárólag sértetlen, bontatlan, a szállítás céljából összeállított külső szállításra alkalmas csomagolás (pl. doboz) megnyitása és sérelme nélkül vehető vissza.

A 44/2004. (IV.28.) ESZCSM rendelet 21/B.§ (1) bekezdése alapján tévesen kiszolgáltatott gyógyszer vagy az OGYÉI által visszahívott gyógyszer kivételével gyógyszert visszavenni nem lehet. Fentiek alapján csak azon vény nélkül kapható gyógyszer tekintetében gyakorolhatja elállási jogát, amely helyett Vásárló mást rendelt és a gyógyszert esetlegesen tévedésből került kiküldésre a Vásárlónak, illetve amelyet az OGYÉI visszahívott.

 

V.3. A Vásárló az elállási jogát a megrendelés jelen ÁSZF szerinti megrendelés átvételének napjától számított 14 naptári napon belül, indoklás nélkül gyakorolhatja. Az elállás abban az esetben jogszerű, amennyiben a Vásárló a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi a jelen ÁSZF szerint megjelölt elérhetőségekre az elállási nyilatkozatát. Az elállási nyilatkozat mintát az 1. sz. melléklet tartalmazza.

 

V.4. A Vásárló az elállási nyilatkozatot elektronikus levélben is jelezheti az ugyfelszolgalat@kalmia.hu címen. Elállási nyilatkozatát elküldheti a Kalmia.hu webshop postacímére is az alábbi címzéssel: Pharmazone WS Kft. (Kalmia Gyógyszertár Kft. képviseletében) 1061 Budapest, Király u. 12. A Pharmazone WS Kft. a Kalmia Gyógyszertár Kft. szerződéses kézbesítési megbízottja e körben. Csomagponton, csomagautomatában, vagy futár általi átvétel esetén a szerződéses gyógyszertár minden esetben a Kalmia Gyógyszertár Kft. amelynek címe: 2200 Monor, Petőfi Sándor út 26. Az emberi alkalmazásra kerülő gyógyszerekről és egyéb, a gyógyszerpiacot szabályozó törvények módosításáról szóló 2005. évi XCV. törvény (Gyógyszertv.) 12.§ (3) bekezdése szerint A gyógyszertár - ha törvény másként nem rendelkezik - gyógyszert csak olyan gazdálkodó szervezettől szerezhet be, amely rendelkezik gyógyszer-nagykereskedelmi tevékenységre jogosító hatósági engedéllyel. Ennek megfelelően gyógyszer visszavételére nincs lehetőség, csak megsemmisítésre, selejtezésre történő átvételnek van helye.

 

V.5. Amennyiben a Vásárló eláll a szerződéstől, úgy legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül kerül visszatérítésre a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatás, ideértve a fuvarozási költséget is. A visszatérítés során átutalással kerül alkalmazásra, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítés a termék átvételéig visszatartásra kerül.

 

V.6. Vásárló köteles a Virág utcai Gyógyszertár (1106 Budapest, Tündérfürt utca 13-15.) részére a terméket legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy visszavinni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Vásárló viseli.

 

V.7. Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

VI. Szavatosság és jótállás

VI.1. A webshopot üzemeltető Virág utcai Gyógyszertár szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

 

VI.2. Jótállás a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10 000 Ft-nál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik.

 

VI.3. Amennyiben a hiba oka a teljesítés után keletkezett, úgy jótállási kötelezettség nem áll fenn.

 

VI.4. Kellékszavatosság: Vásárló a webshopot üzemeltető Virág utcai Gyógyszertár hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének feltétele a hiba közlésén túl, hogy a Vásárló igazolja, hogy a terméket a jelen ÁSZF szerinti webshopon keresztül vásárolta. A teljesítéstől számított 6 hónapon túl azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy az Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

VI.5. Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a jogszabály szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az ugyfelszolgalat@kalmia.hu elérhetőségen közölni a webshoppal. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni a közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős. A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított kettő év alatt évül el.

 

VI.6. Termékszavatosság: A Vásárló által megrendelt termék hibája esetén Vásárló - választása szerint – vagy a fent részletezett kellékszavatossági jogait vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A Vásárló az általa választott termékszavatosság alapján követelheti a termék hibájának kijavítását, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a termék kicserlését is kérheti.

A kötelezett mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az ugyfelszolgalat@kalmia.hu elérhetőségen közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. A termékszavatosság az adott termék forgalomba hozatalától számított két évig terheli a gyártót.

VII. Reklamáció és panaszkezelés

VII.1. A megrendelt terméktől eltérő termék megküldése, illetve az átvett termék minőségével kapcsolatos, vagy egyéb reklamációt Vásárló az alábbi elérhetőségeken teheti meg:

elektronikus levél: ugyfelszolgalat@kalmia.hu
posta: Kalmia.hu webshop, Pharmazone WS Kft. (Kalmia Gyógyszertár Kft. képviseletében) 1061 Budapest, Király u. 12.

 

VII.2. A reklamáció kivizsgálására a bejelentést követő 10 munkanapon belül kerül sor. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény érvényesítése kizárt.

 

VII.3. A Virág utcai Gyógyszertár a bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzítésre került a vevő neve, címe, valamint nyilatkozata arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a jegyzőkönyvben rögzítésre kerül az eladott dolog megnevezése, vételára, teljesítésének időpontja, a hiba/panasz leírása, hiba bejelentésének időpontja, a szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog, szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módja vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indoka. A gyógyszertár rögzíti továbbá a szavatossági igényre adott választ. A jegyzőkönyvet a gyógyszertár három évig köteles megőrizni.

 

VII.4. Amennyiben egy adott termék csomagolása a webáruház tartalmának frissítését megelőzően megváltozik, és Vásárló a terméket más, eltérő csomagolásban kapja meg, úgy ezen esetekben a Vásárló panasza nem elfogadható, mivel a hibás teljesítés ez esetben nem valósul meg.

 

VII.5. Vásárló tudomásul veszi, hogy a gyógyszertári tevékenységre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

 

VII.6. A közforgalmú gyógyszertárak felett hatósági felügyeletet az OGYÉI gyakorolja, a regionális tisztifőgyógyszerészek elérhetősége az alábbi linken található:
https://www.ogyei.gov.hu/tisztifogyogyszereszek_elerhetosege/

 

VII.7. Vásárló a panaszát megteheti továbbá a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal területi felügyelőségein is, amelyeknek elérhetősége: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

 

VII.8. Vásárló továbbá igényérvényesítés körében a fogyasztó lakóhelye és tartózkodási helye szerinti Békéltető Testülethez is fordulhat, az alábbi elérhetőségen: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek. A Békéltető Testület eljárása nem érinti az igények bírósági úton való érvényesítését.

Az illetékes Békéltető Testület adatai: Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu

 

VII.9. Vásárló a lakóhelye szerint illetékes bírósághoz fordulhat, igényérvényesítése érdekében peres eljárást kezdeményezhet.

VIII. Az ÁSZF hatálya

VIII.1. A jelen ÁSZF 2021. szeptember 21-én lép hatályba. Változások:

Korábbi verziók:
2021.06.30-2021.08.09. közötti verzió ide kattintva tölthető le.
2021.08.09-2021.09.21. közötti verzió ide kattintva tölthető le.

IX. Vegyes rendelkezések

IX.1 Vásárló ismeri az internet lehetőségeit és korlátait, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és az esetleges hibákra, és vállalja az internet használat veszélyeit és korlátait. A webshopot nem terheli felelősség az interneten küldött, vagy fogadott adat elvesztése, az internetes hálózatban bekövetkező működési hiba miatt, ami gátolhatja vagy akadályozhatja a zavartalan működést.

 

A digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről;
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti.
A teljes adattartalomról rendszeresen mentés készül, így esetleges probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható.
A weboldalon megjelenő adatok adatbázisban kerülnek tárolásra. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatás kerül felhasználásra.

 

A termékekhez tartozó termékleírások, képek nagyobb része a gyártók kifejezett hozzájárulásával került felhasználásra, illetve kisebb részben a csomagolásról és egyéb, mások által is elérhető, nyilvános forrásokból származnak. Ezek pontatlanságáért, téves információért vagy elírásért a webshop felelősséget nem vállal.

 

IX.2. A gyógyszerek megrendelésére viszonteladás céljából nincs lehetőség, a gyógyszerek kizárólag végfelhasználók részére kerülnek értékesítésre. Amennyiben a gyógyszerek ezen rendelkezés ellenére kereskedelmi célból tovább értékesítés céljából kerülnek megvásárlásra és/vagy tovább értékesítésre kerülnek, úgy az ezen tevékenység következtében kiszabott valamennyi bírság és jogkövetkezmény viselésére a tovább értékesítés céljából vásárlást kezdeményező vásárló köteles, aki köteles a kiszabott bírságok átvállalására is.

Vásárló köteles átvállalni mindazon szankciót, kártérítést és költséget is, amelyet hatóságok, vagy egyéb harmadik személyek érvényesítenek. A vásárló fentnevezett kötelezettségvállalásai alapján köteles a hatósággal, illetőleg a jogosulttal szemben közvetlenül helytállni, a hatóságnak, illetve a jogosultnak az esedékességkor megfizetni a fentiekben körülírt fizetési kötelezettséget, vagy ha ez megfizetésre került, a vásárló köteles azt visszafizetni az erről szóló értesítés kézhezvételét követő 8 (nyolc) napon belül.

 

IX.3. A webshopon feltüntetett árak az általános forgalmi adó összegét tartalmazzák.

 

IX.4. Vásárló tudomásul veszi, hogy a webshopon feltüntetett árak esetében az alábbiak szerint részletezett árfeltüntetések nyilvánvalóan adminisztrációs hibának/hibás árfeltüntetésnek minősülnek:

a. 0 Ft összegben meghatározott ár,
b. a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 5000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).
c. ésszerűtlenül kiugróan magas ár (pl hat számjegyű árfeltüntetés), ésszerűtlenül kiugóran alacsony vagy magas árfeltüntetés, számjegy adminisztrációs hiba következtében történő téves feltüntetése következtében, figyelemmel az adott termék a piacon elérhető árának besorolására (pl. 500,-Ft helyett 5000,-Ft, vagy 5000,-Ft helyett 500,-Ft)
Hibás ár feltüntetésének észlelése esetén a Vásárló ezen feltüntetés tényét és az árfeltüntetéssel kapcsolatos kérdését az ügyfélszolgálaton jelezheti. A termék valós áron történő megvásárlásával kapcsolatban a webshop tájékoztatja a Vásárlót. A Vásárló ezen valós ár ismeretében választása szerint a megrendelés lemondásáról dönthet. Ezen lemondás esetében a webshop Vásárlóval szemben hátráfgnyos jogkövetkezmény alkalmazásától eltekint.

 

IX.5. A jelen ÁSZF szerinti szolgáltatás Magyarország területére terjed ki, e körben szükséges a Vásárló esetében magyar lakcím, vagy magyar tartózkodási hely rendelkezésre állása.

 

IX.6. Vásárló tudomásul veszi, hogy a SARS-CoV-2 vírus terjedését, az azzal összefüggésben kialakuló COVID-19 világjárványt (a továbbiakban: Pandémia), valamint az ezekre tekintettel meghozott bármely és valamennyi állami, társadalmi, gazdasági vagy hatósági intézkedést (a továbbiakban: Pandémia-intézkedés) a Társaság ellenőrzési körén kívül eső, külső és elháríthatatlan oknak minősül. Felek rögzítik, hogy a Pandémia, illetőleg az arra tekintettel, avagy azzal összefüggésben meghozott Pandémia-intézkedések befolyásolhatják a Szerződés teljesítését. Felek megállapodnak, hogy a Pandémia vonatkozásában megfogalmazott rendelkezéseket akkor is alkalmazni rendelik, ha a Pandémia a WHO besorolásában már nem minősül világjárványnak, de a jelen Szerződés teljesítésével kapcsolatosan - így különösen, de nem kizárólagosan a teljesítési helyen - egyes Pandémia-intézkedések hatályukban fennállnak, avagy fennmaradnak.

Felek kifejezetten rögzítik és Vevő kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Pandémia terjedésével, avagy a Pandémia-intézkedésekkel összefüggésben a jelen Szerződés teljesítése, avagy bármely szolgáltatás nyújtása meghiúsulhat és lehetetlenné válhat (a továbbiakban úgyis, mint: Pandémia miatti lehetetlenülés). Felek kifejezetten megállapodnak, hogy Pandémia miatti lehetetlenülés esetén Társaság haladéktalanul tájékoztatja Vásárlót a kialakult helyzetről és a szolgáltatások Pandémia miatti lehetetlenüléssel összefüggő teljesítésének akadályairól.
Felek kifejezetten megállapodnak, hogy Pandémia miatti lehetetlenülés esetén a Szerződés megszűnik.

Felek rögzítik, hogy a Pandémia okozta járványhelyzet következtében elrendelt kormányzati vagy hatósági intézkedések következtében fellépő késedelmes a Társaság teljesítése vonatkozásában Vásárlóigénnyel/követeléssel nem léphet fel Társasággal szemben, ezen késedelmes teljesítést Vásárló az azt okozó körülmények következtében a késedelem tekintetében köteles figyelmen kívül hagyni és a teljesíthetőség tárgyában köteles a Társasággal egyeztetni. Felek kifejezetten megállapodnak, hogy az érintett összeg visszafizetése körében sem járulékokat, sem kamatokat, sem díjakat, sem költségeket nem érvényesítenek semmilyen jogcímen egymással szemben. Felek kifejezetten megállapodnak, hogy Vásárló Pandémia miatti lehetetlenülés esetén, illetőleg a jelen Szerződés Pandémia miatti lehetetlenülés következtében való megszűnése esetén Társasággal szemben a jelen fejezetben hivatkozott és Társaság részére igazoltan átutalt összeg visszafizetésén túl semmilyen jogcímen semmilyen igényt nem érvényesít. Vásárló kifejezetten tudomásul veszi és kijelenti, hogy a Pandémia és a Pandémia-intézkedések olyan kockázatokat hordoznak, amelyek a Felek ráhatásán és ellenőrzésén kívül esnek. Vásárló e kockázatok ismeretében köti meg a Szerződést annak tudatában, hogy a jelen szerződés teljesítése és teljesíthetősége a Pandémia és a Pandémia-intézkedések függvényében meghiúsulhat és lehetetlenülhet.

IX.7. Tárhely szolgáltató adatai:

Név: UNAS Online Kft.
Székhely: 9400 Sopron, Kőszegi út 14.
Elérhetőség: unas@unas.hu
Weboldal: unas.hu

 

A jelen ÁSZF szerint szabályozott, házhozszállítással, illetve csomagponti átvétellel teljesítendő rendelésekkel érintett Virág utcai Gyógyszertárat működtető gazdasági társaság a Kalmia Gyógyszertár Kft. (cégjegyzékszám: 01-09-384756, adószám: 14296949-2-42, Székhely: 1106 Budapest, Tündérfürt utca 13-15.)

 

IX.8. Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy gyakorlatukat alávetik a jelen ÁSZF-nek, valamint az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv. és a az Európai Parlament és a Tanács (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 rendelete (továbbiakban: „Általános adatvédelmi rendelet”) rendelkezéseinek. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok, elsősorban a Polgári Törvénykönyvről szóló V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései alkalmazandók.

Budapest, 2021. június 30.

1. sz. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)


Címzett: *
Alulírott kijelentem hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *

Megrendelés azonosítója:

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

A fogyasztó( aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt

Adatkezelési tájékoztató
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Jelen dokumentum tartalmazza a www.kalmia.hu oldalon (a továbbiakban. Honlap) elérhető webáruházban megvalósuló adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztatást.

Az adatkezelési tájékoztató a 2016/679 számú Általános adatvédelmi rendelet (a továbbiakban: Rendelet) szabályaival összhangban készült.

1. Az adatkezelő személye

Amennyiben a Honlapon gyógyhatású készítményt, vagy orvostechnikai eszközt vásárol, közös adatkezelés valósul meg a Pharmazone WS Kft (Cégjegyzékszám: 01-09-278288, adószám: 25492606-2-42, Székhely: 1061 Budapest, Király utca 12.).  és a vonatkozó jogszabályi elírások szerint a terméket értékesítő gyógyszertár közreműködésével.

A Pharmazone WS Kft. üzemelteti a Honlapot, ennek keretében kezeli a regisztrációs adatokat, a hírlevél feliratkozással kapcsolatos adatokat, valamint végzi az ügyfélszolgálati tevékenységet, ezért kezeli a megrendeléssel kapcsolatos adatokat is.

A vonatkozó jogszabályi előírások alapján ugyanakkor a gyógyhatású készítményt és a gyógyászati segédeszközt, csak az erre jogosultsággal rendelkező gyógyszertár értékesítheti, így a vásárló számára mindent esetben a terméket a gyógyszertár fogja értékesíteni, a gyógyszertár rendeli meg a terméket a vásárló számára, valamint (gyógyszertári átvétel esetén) a gyógyszertár állítja ki a számlát a vásárlás után, adja ki a terméket a vásárlónak és kezeli a termékkel kapcsolatos panaszokat. Amennyiben kozmetikai terméket is rendel, ugyanezen folyamat szerint járunk el.
A megrendelés teljesítése érdekében eljáró gyógyszertár a „Virág utcai Gyógyszertárat" működtető gazdasági társaság vagyis a Kalmia Gyógyszertár Kft. (cégjegyzékszám: 01-09-384756, adószám: 14296949-2-42, Székhely: 1106 Budapest, Tündérfürt utca 13-15.).

A Pharmazone WS Kft. elérhetőségei:

  • székhely: 1061 Budapest Király utca 12.
  • email: ugyfelszolgalat@kalmia.hu
2. A kezelt adatok köre, az adatkezelés jogalapja, célja, és az adatkezelés időtartama

2.1. Regisztráció érdekében kezelt adatok

Adatkezelési esetkör leírása, az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre

A Honlapon történő regisztráláshoz az alábbi adatok megadása szükséges:

  • e-mail cím,
  • jelszó.

A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció.

Adatkezelés jogalapja

Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön hozzájárulása.

Adatkezelés időtartama

Az adatokat a regisztráció törléséig vagy a törlési kérelem más módon megvalósuló kéréséig kezeljük.

2.2. Fiókadatok megadása érdekében kezelt adatok

Adatkezelési esetkör leírása, az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre

A Honlapon lehetősége van a regisztráció során létrehozott fiókon belül további adatok megadására, melyek a következők:

  • kapcsolattartási adatok:
    • keresztnév,
    • vezetéknév,
    • mobiltelefonszám,
  • számlázási cím,
  • szállítási cím (amennyiben eltér a számlázási címtől).
  • Jogi személy vásárlása esetén adószám

Ezeket az adatokat megrendelés esetén mindenképpen meg kell adnia a vásárlónak, amennyiben a profiljában rögzíti ezeket, megkönnyítheti a későbbi megrendelések leadásának folyamatát.

Adatkezelés jogalapja

Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön hozzájárulása.

Adatkezelés időtartama

Az adatokat a regisztráció törléséig vagy a törlési kérelem más módon megvalósuló kéréséig kezeljük.

2.3. Megrendelés teljesítése érdekében kezelt adatok

Adatkezelési esetkör leírása, az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre

Amennyiben a Honlapon megrendelést ad le valamely termékre, a létrejövő szerződés teljesítése érdekében kezelnünk kell az Ön nevét, számlázási és szállítási adatait, telefonszámát és e-mail címét.

A megrendelés során e-mail címére küldjük a megrendeléssel kapcsolatos információkat, telefonon vesszük fel Önnel a kapcsolatot a szállítás és teljesítés érdekében és a megadott adatai alapján állítjuk ki Önnek a számlát.

Amennyiben gyógyszert, vagy gyógyhatású készítményt, gyógyászati segédeszközt vásárol, akkor az a megrendelés leadása közben megadott adatait, valamint a megrendelt tételek adatait a Honlap adminisztrációs felülete rögzíti, majd az adatai elérhetőek lesznek a Kalmia Gyógyszertár Kft. számára is.

Ezek az adatok hordozhatnak magukban információt az érintett egészségügyi állapotára és betegségeire, így ezek az adatok a Rendelet szabályai szerint különleges adatnak minősülnek.

A megrendelés teljesítése érdekében igénybe vett további adatfeldolgozók:

A patikai informatikai rendszert üzemeltető társaság, akinek a rendszerében történik a patikai készlet kezelése és a vonatkozó törvény szerinti adminisztrálása

Címzett neve: Patika Platform Kft.
A címzett székhelye: 1061. Budapest, Király utca 12.
A címzett telefonszáma: +36-1/443-3221
A címzett e-mail címe: ugyfelszolgalat@daxa.hu
A címzett weboldala: http://patikaplatform.hu

 

A számlázáshoz kapcsolódó adatkezelések címzettjei, adatfeldolgozói

Címzett neve: N-Ware Informatikai Kft.

A címzett székhelye: 1139 Budapest, Gömb utca 26

A címzett telefonszáma: +36-1/767-8200

A címzett e-mail címe: https://www.billzone.eu/hu-hu/szamlazo/kapcsolat

A címzett weboldala: www.billzone.eu/hu-hu/szamlazo

 

Fizetéshez kapcsolódó adatkezelések címzettje
Címzett neve: OTP Mobil Szolgáltató Kft.
A címzett székhelye: 1143 Budapest, Hungária krt. 17-19.
A címzett telefonszáma: + 36 1 3666 611
A címzett e-mail címe: ugyfelszolgalat@simple.hu

A címzett weboldala: www.simple.hu

 

Az áruszállításhoz kapcsolódó adatkezelések címzettjei, adatfeldolgozói

Címzett: Express One Hungary Kft. (aki a házhozszállítást valósítja meg)

A címzett székhelye: 1239 Budapest, Európa utca 12.

A címzett telefonszáma: +36-1/767-8200

A címzett e-mail címe: ugyfelszolgalat@expressone.hu

A címzett weboldala: www.expressone.hu

 

Címzett: SPRINTER Futárszolgálat Korlátolt Felelősségű Társaság (mint a Pick Pack pontok üzemeltetője)

A címzett székhelye: 1097 Budapest, Táblás utca 39.

A címzett telefonszáma: +36-1/767-8200

A címzett e-mail címe: info@sprinter.hu, pickpackpont@sprinter.hu

A címzett weboldala: www.pickpackpont.hu

 

Címzett: Foxpost Zrt. (aki a Foxpost csomagátvevő automatákat üzemelteti)

A címzett székhelye: 3300 Eger, Pacsirta utca 35/A

A címzett telefonszáma: +36 1 999 0369

A címzett e-mail címe: info@foxpost.hu

A címzett weboldala: www.foxpost.hu

 

Címzett: Bellis Egészségtár Kft. (aki a gyógyhatású készítmények szállítását készíti elő)

A címzett székhelye: 1151 Budapest, Károlyi Sándor út 121.

A címzett e-mail címe: egeszsegtar@bellis.hu

A címzett weboldala: www.bellis.hu

 

A futárszolgálatok az Adatkezelővel kötött szerződés alapján közreműködik a megrendelt áru kiszállításában. A futárszolgálat a megkapott személyes adatokat a weboldalán elérhető adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint kezeli.

Adatkezelés jogalapja

Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pontja alapján az Önnel, mint vásárlóval kötött szerződés teljesítése.

Különleges adat esetén az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja és a 9. cikk (2) bekezdés a) pontja szerint az érintett kifejezett hozzájárulása, amit az érintett a vásárlás leadásakor tud jelezni az Adatkezelő felé.

Számla esetében az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. 159. § (1) bekezdése alapján a számla kibocsátása kötelező és azt számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig kell megőrizni [ezért a számlával kapcsolatos adatkezelés a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont szerinti adatkezelés]. A számlával kapcsolatos adatkezelést az az adatkezelő teljesíti Ön felé, aki a számlát kiállítja Önnek.

Az adatok megadása feltétele a szerződéskötésnek, elengedhetetlen a vásárlás teljesítése érdekében.

Adatkezelés időtartama

Adatait a szerződés teljesítését követően a polgári jogi elévülési idő elteltéig (ami 5 év) kezeljük (mind a két adatkezelő). A kiállított számlákat a számvitelről szóló törvény 169. § (2) bekezdése alapján a számla kiállításától számított 8 évig meg kell őrizni.

2.4. Hírlevélküldés és vásárlói elégedettség mérés érdekében kezelt adatok

Adatkezelési esetkör leírása, az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre

A Honlapon lehetőség van hírlevélre is feliratkozni. A feliratkozás kezelése érekében a feliratkozó nevét, email címét és a korábbi vásárlási tevékenységével kapcsolatos adatait (pl.: korábbi vásárlások adatai, vásárlás elmaradásának ténye, félbehagyott kosár) kezeli adatkezelő.

Vásárlói elégedettség mérés érdekében a vásárló nevét és email címét, valamint a kérdéseinkre adott válaszát kezeljük. Amennyiben a vásárló feliratkozott hírlevélre, rendszeres időközönként megkeressük elégedettség méréssel, amennyiben hírlevélre nem iratkozott fel, csak egy alkalommal keressük meg.

A korábbi vásárlási adatok kezelésének célja, hogy a marketing üzenetek célzottan tudjanak a feliratkozóhoz eljutni.

A hírlevélküldési célú adatok kezelője a Pharmazone WS Kft.

Adatkezelés jogalapja

Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön hozzájárulása a hírlevél küldés esetén.

Amennyiben hírlevélre nem iratkozott fel, a vásárlói elégedettség mérés érdekében egy alkalommal küldött kérdőív esetében az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerint az a jogos érdekünk, hogy fel tudjuk mérni a vásárlók meglátásait az értékesítéssel kapcsolatban, amin keresztül a tevékenységünket tudjuk fejleszteni.

Adatkezelés időtartama

Az adatokat hírlevélküldési célból a leiratkozásig, vagy törlési kérelemig kezeljük.

A vásárlói elégedettség mérés érdekében az adatokat az első levél kiküldése után töröljük, amennyiben nem iratkozott fel hírlevél küldésére. Amennyiben feliratkozott, akkor a hírlevélküldéshez adott hozzájárulás visszavonásáig, vagy törlési kérelemig vásárlói elégedettség mérés céljából is kezeljük az adatot.

2.5. Kapcsolati menüpont

Adatkezelési esetkör leírása, az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre

A Honlapon lehetőséget biztosítunk az Ön számára, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjen velünk a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével és elküldésével. Az űrlapon az Ön teljes nevét, e-mail címét, telefonszámát és az üzenetét kell megadnia.

Adatkezelés jogalapja

Az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az Ön hozzájárulása.

Adatkezelés időtartama

Az adatokat addig kezeljük, amíg a kapcsolatfelvételi kérelmét kezeljük.

2.6. Panaszügyintézés kezelése keretében kezelt adatok 

Adatkezelési esetkör leírása, az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre

Amennyiben a vásárlással kapcsolatos bármilyen ügyintézést végzünk, vagy az Ön panaszát kezeljük, az ügyintézés során személyes adatok kezelését is megvalósítjuk.

A panaszügyintézéssel kapcsolatban az Ön nevét, elérhetőségi adatait (e-mail cím, telefonszám, postai cím) és panaszában közölt további adatokat kezeljük. Ezek az adatok hordozhatnak magukban az Ön egészségügyi állapotára és betegségeire vonatkozó információkat, így ezek az adatok a Rendelet szabályai szerint különleges adatnak minősülnek.

Az adatkezelés célja a jogszabályi előírásoknak megfelelő panaszügyintézés megvalósítása.

Amennyiben a termékkel kapcsolatban van panasza, azt továbbítjuk a terméket kiszolgáló gyógyszertár felé.

Az eladó a bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzítésre került a vevő neve, címe, valamint nyilatkozata arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a jegyzőkönyvben rögzítésre kerül az eladott dolog megnevezése, vételára, teljesítésének időpontja, a hiba/panasz leírásának és bejelentésének időpontja, és az érvényesíteni kívánt jog. A gyógyszertár rögzíti továbbá a szavatossági igényre adott választ. A hiba leírásában szereplő adatok hordozhatnak magukban az Ön egészségügyi állapotára és betegségeire vonatkozó információkat, így ezek az adatok a Rendelet szabályai szerint különleges adatnak minősülnek.

Adatkezelés jogalapja

Az, hogy hozzánk fordul-e panasszal az Ön önkéntes döntése, azonban, ha hozzánk fordul, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése alapján 3 évig kötelesek vagyunk a panaszt megőrizni, amely miatt az adatkezelés a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja szerinti jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés lesz. A különleges adatok kezelése a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja mellett a 9. cikk (2) bekezdés a) pontján, azaz érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.

A hibás teljesítéssel kapcsolatos jegyzőkönyv esetében az adatkezelést a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet írja elő, amely miatt az adatkezelés a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja szerinti jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés lesz. A különleges adatok kezelése a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pontja mellett a 9. cikk (2) bekezdés a) pontján, azaz érintett kifejezett hozzájárulásán alapul.

Adatkezelés időtartama

A fogyasztóvédelmi törvény alapján az adatokat a panaszügyintézést követő 3 évig kell megőriznünk.

A jegyzőkönyvet a gyógyszertárak három évig kötelesek megőrizni.

2.7. Telefonos ügyfélszolgálati célú adatkezelés

Adatkezelési esetkör leírása, az adatkezelés célja és a kezelt adatok köre

Amennyiben Ön telefonon keres fel minket, a hívást minőségbiztosítási okból rögzítjük. Az adatkezelés célja, hogy a panasz, annak kezelését dokumentálni és ellenőrizni tudjuk.

A rögzítés következtében a hívást, a hívás során elhangzottakat kezeljük.

A megrendelés teljesítése érdekében igénybe vett adatfeldolgozó a Rebell Telecommunication Zrt. (email: info@rebell.hu, székhely: 1092 Budapest Ráday utca 41. 3. emelet 55. (1) 999 0100)

Adatkezelés jogalapja

A telefonos ügyfélszolgálat választása az Ön önkéntes döntése, amelyről tájékoztatjuk és van lehetősége más formában is panasszal fordulni hozzánk (pl.: email), ezért az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja szerinti az Ön önkéntes hozzájárulása.

Adatkezelés időtartama

A hívást a rögzítést követő 6 hónapig tároljuk, kivéve, ha Ön korábban nem vonja vissza a hozzájárulását.

3. Általános Adatfeldolgozók

A honlap üzemeltetése során az alábbi általános adatfeldolgozókat vesszük igénybe:

  • Unas Online Kft. (székhely: 9400 Sopron, Kőszegi út 14., email: unas@unas.hu) aki a tárhelyszolgáltatást végzi és a webshop technikai megvalósítója,
  • Rocket Sience Group Inc (székhely: 675 Ponce de Leon Ave NE, Suite 5000, Atlanta, GA 30308 USA; kapcsolat: https://mailchimp.com/contact/?primaryTopic=prospective) aki a hírlevélküldő rendszert biztosítja. Az adatfeldolgozás során a személyes adatok harmadik országba történő továbbítására kerül sor; az érintett számára a GDPR-ban garantált védelem szintjét úgy biztosítjuk, hogy az adatfeldolgozóval megkötöttük az Európa Unió Bizottságának adatvédelmi mintaszerződését, melyben szerepelnek a fentieket biztosító garanciális rendelkezések.
4. Cookie adatkezelés

A Honlap egyes részei az Ön azonosításának érdekében kisméretű adatfájlokat (a továbbiakban: cookie, vagy süti) használnak. A Honlap látogatásával és annak egyes funkciói használatával Érintett hozzájárulását adja ahhoz, hogy az említett cookie-k az Érintett számítógépén tárolódjanak és ahhoz adatkezelő hozzáférhessen.

Ön a böngészőprogram segítségével beállíthatja és meggátolhatja a cookie-kal kapcsolatos tevékenységet. Felhívjuk azonban figyelmét arra, hogy ez utóbbi esetben, a cookie-k használata nélkül előfordulhat, hogy nem lesz képes használni a Honlap minden szolgáltatását.

A cookie-t Ön is képes törölni saját számítógépéről, illetve beállíthatja böngészőjét, hogy a cookie-k alkalmazását tiltsa. Ezen túlmenően a Google biztosítja, hogy a felhasználó a Google által megjelenített hirdetések kikapcsolására szolgáló oldalon (http://www.google.hu/policies/technologies/ads/) letilthatja a Google által elhelyezett cookie-kat. A cookie-k alkalmazásának tiltásával, törlésével a honlapok használata kényelmetlenebbé válhat az Érintett számára.

Mik azok a sütik és hogyan kezeljük őket?

A sütik (cookie-k) olyan kisméretű adatfájlok, amelyek a Honlapon keresztül a Honlap használatával kerülnek az Ön számítógépére úgy, hogy azokat az Ön internetes böngészője menti le és tárolja el.

A sütik általános feladatai:

  • információkat gyűjtenek a látogatókról és eszközeikről;
  • megjegyzik a látogatók egyéni beállításait, amelyek felhasználásra kerül(het)nek pl. online tranzakciók igénybevételekor, így nem kell újra begépelni őket;
  • megkönnyítik a Honlap használatát;
  • minőségi felhasználói élményt biztosítanak.

A Honlapon az alábbi sütiket használjuk:

Elengedhetetlenül szükséges sütik:

Az elengedhetetlen sütik a Honlap használhatóságát segítik azáltal, hogy engedélyeznek olyan alapvető funkciókat, mint az oldalon való navigáció és a Honlap biztonságos területeihez való hozzáférés.

 

A Honlap ezen sütik nélkül nem tud megfelelően működni:

Süti neve

Süti célja

Élettartam

PHPSESSID

A felhasználói munkamenet állapotát megőrzi az oldalkérések között.

A böngésző bezárásáig.

CookieConsent

Eltárolja a felhasználói sütikezelési nyilatkozatát az adott domain-en.

1 év

_cfduid

A Couldflare tartalomkiszolgáló azonosítja az internetes forgalmat.

1 év

UN_never_logout_id UN_never_logout_auth

Maradjon belépve funkcióhoz

90 nap

UN_cart_

Cookie alapú kosár eltárolásához

365 nap

UN_geoip

GeoIp alapú átirányításhoz

A böngésző bezárásáig.

UN_design_popup_

Felugró módosítható elem

A böngésző bezárásáig.

UN_design_page

Lista nézet váltás

365 nap

UN_design_mobile

Mobil verzióra váltás

365 nap

UN_vote_

Szavazásnál a szavazás tényének rögzítése

365 nap

UN_explicit

Explicit tartalom felugró funkció használatához

A böngésző bezárásáig.

UN_cookie_allow UN_cookie_close

Cookie-k elfogadásának állapota funkció használatához

365 nap

UN_admin_view

Admin megtekintés „webáruház zárva” funkció esetén

A böngésző bezárásáig.

UnasID
UnasServiceProxyID

Folyamat azonosító funkció használatához

A böngésző bezárásáig.

 

Statisztikai célú sütik:

Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai sütik segítenek a Honlap tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a Honlappal.

Süti neve

Süti célja

Élettartam

_ga

Egyedi azonosítót rögzít, segítségével anonim statisztikai adatokat készít a Honlap használatával kapcsolatban.

2 év

_gid

Egyedi azonosítót rögzít, segítségével anonim statisztikai adatokat készít a Honlap használatával kapcsolatban.

2 év

_gat

A Google Analytics használja a lekérések gyakoriságának szabályzásához.

A böngésző bezárásáig.

collect

A Google Analytics számára gyűjt adatot a felhasználó eszközéről és böngészési szokásairól, különböző eszközökön és marketingcsatornákon át.

A böngésző bezárásáig.

 

Marketing célú sütik:

A személyre szabott sütiket a látogatók Honlap-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy minél relevánsabb hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára, preferenciájuknak megfelelő tartalmat jelenítsünk meg, valamint aktivitásra buzdítsuk őket.

Süti neve

Süti célja

Élettartam

ads/ga-audiences

A Google Adwords használja, olyan felhasználók célzásához, akiknek a böngészési szokásaik alapján magasabb vásárlási hajlandósága feltételezhető.

A böngésző bezárásáig.

pref

Egyedi azonosítót rögzít, melyből a Google statisztikát készít a felhasználó által YouTube-on megtekintett videókról.

8 hónap

fr

A Facebook használja, olyan felhasználók célzásához, akiknek a böngészési szokásaik alapján magasabb vásárlási hajlandósága feltétezhető.

3 hónap

tr

A Facebook használja, olyan felhasználók célzásához, akiknek a böngészési szokásaik alapján magasabb vásárlási hajlandósága feltételezhető.

A böngésző bezárásáig.

 

Az elengedhetetlenül szükséges cookiek esetében az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján az Adatkezelő jogos érdeke.

A marketing célú cookiek esetében az adatkezelés jogalapja a Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján az érintett hozzájárulása.

5. Az Ön jogai az adatkezeléssel kapcsolatban

Az adatkezelés időtartamán belül Önt a Rendelet előírásai szerint az alábbi jogok illetik meg:

  • személyes adatokhoz és az adatkezeléssel kapcsolatos információkhoz való hozzáférés,
  • helyesbítéshez való jog,
  • adatkezelés korlátozása,
  • törléshez való jog,
  • hordozhatósághoz való jog,
  • tiltakozáshoz való jog,
  • hozzájárulás visszavonási joga.

Amennyiben Ön jogaival élni kíván, az az Ön azonosításával jár együtt, valamint Önnel szükségszerűen kommunikálnunk kell. Ezért az azonosítás érdekében személyes adatok megadására lesz szükség (de az azonosítás csak olyan adaton alapulhat, amelyet egyébként is kezelünk Önről), valamint az e-mail fiókunkban elérhetőek lesznek az Ön adatkezeléssel kapcsolatos panasza a jelen tájékoztatóban, a panaszokkal kapcsolatban megjelölt időtartamon belül.

Az adatkezeléssel kapcsolatos panaszokat legkésőbb 30 napon belül válaszoljuk meg, amit figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, lehetőségünk van további két hónappal meghosszabbítani.

A határidő meghosszabbításáról a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatjuk az érintettet. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.

Jogait valamennyi adatkezelő felé érvényesítheti a bevezetőben jelölt elérhetőségek valamelyikén.

5.1. A hozzájárulás visszavonásának joga

Ön bármikor jogosult az adatkezeléshez adott hozzájárulást visszavonni, ilyen esetben a megadott adatokat rendszereinkből töröljük.

A visszavonás nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

5.2. A személyes adatokhoz és információkhoz való hozzáférés

Ön jogosult arra, hogy visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy:

  • a kezelt személyes adatokhoz hozzáférést kapjon és
  • a következő információkról tájékoztassuk:
    • az adatkezelés céljai;
    • az Önről kezelt személyes adatok kategóriái;
    • információ azon címzettekről vagy címzettek kategóriáiról, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közöltük vagy közölni fogjuk;
    • a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
    • az Ön azon joga, hogy kérelmezheti az Önre vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
    • a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
    • ha az adatokat nem Öntől gyűjtötték be, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;
    • az automatizált döntéshozatal tényéről (ha alkalmazott ilyen eljárás), ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozóan érthető információkat, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és Önre nézve milyen várható következményekkel bír.

A jog gyakorlásának célja az adatkezelés jogszerűségének megállapítására és ellenőrzésére irányulhat, ezért többszöri tájékoztatás kérés esetén méltányos költségtérítést számolhatunk fel a tájékoztatás teljesítéséért cserébe.

A személyes adatokhoz való hozzáférést úgy biztosítjuk, hogy az Ön azonosítását követően e-mailben juttatjuk el Önhöz a kezelt személyes adatokat és az információkat.

Kérjük, hogy kérelmében jelölje meg, hogy a személyes adatokhoz kér hozzáférést, vagy az adatkezeléssel kapcsolatos információkat kéri.

5.3. Helyesbítéshez való jog

Ön jogosult arra, hogy kérésére késedelem nélkül helyesbítsük az Önre vonatkozó pontatlan személyes adatokat.

5.4. Adatkezelés korlátozásához való jog

Ön jogosult arra, hogy kérésére korlátozzuk az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:

  • Ön vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy ellenőrizzük a személyes adatok pontosságát, ha az ellenőrzésre nincs szükség, akkor korlátozást sem alkalmazunk;
  • az adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
  • már nincs szükségünk a személyes adatokra a megjelölt adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
  • Ön tiltakozott az adatkezelés ellen, de jogos érdekünk is megalapozhatja az adatkezelést, ez esetben amíg megállapításra nem kerül, hogy jogos indokaink elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben, az adatkezelést korlátozni kell.

Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az Ön hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.

Az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen (legalább a korlátozás feloldását megelőző 3 munkanappal) tájékoztatjuk Önt.

5.5. Törléshez - elfeledtetéshez való jog

Ön jogosult arra, hogy indokolatlan késedelem nélkül töröljük az Önre vonatkozó személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:

  • a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtöttük vagy kezeltük;
  • Ön visszavonja hozzájárulását és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
  • Ön tiltakozik a jogos érdeken alapuló adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok (azaz jogos érdek) az adatkezelésre,
  • a személyes adatokat jogellenesen kezeltük és ez a panasz alapján megállapítást nyert,
  • a személyes adatokat a ránk alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.

Ha bármely jogszerű oknál fogva nyilvánosságra hoztuk az Önről kezelt személyes adatot, és bármely fent megjelölt okból törölni vagyunk kötelesek azt, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megtesszük az észszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassuk az adatokat kezelő más adatkezelőket, hogy Ön kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését. Főszabályként az Ön személyes adatait nem hozzuk nyilvánosságra.

A törlés nem alkalmazandó, amennyiben az adatkezelés szükséges:

  • a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
  • a személyes adatok kezelését előíró, a ránk alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése (ilyen eset a számlázás keretében megvalósuló adatkezelés, mivel a számla megőrzését jogszabály írja elő), illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
  • jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez (pl.: ha Ön felé követelésünk áll fenn és azt még nem teljesítette, vagy fogyasztói, adatkezelési panasz intézése van folyamatban).

5.6. Tiltakozáshoz való jog

Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak jogos érdeken alapuló kezelése ellen. Ebben az esetben a személyes adatokat nem kezelhetjük tovább, kivéve, ha az bizonyítjuk, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

5.7. Hordozhatósághoz való jog

Amennyiben az adatkezelés szerződés teljesítéséhez szükséges, vagy az adatkezelés az Ön önkéntes hozzájárulásán alapul, Önnek joga van arra, hogy kérje, hogy az Ön által a részünkre megadott adatokat gépileg értelmezhető formában megkapja, amit xml, JSON, vagy csv formátumban bocsátunk az Ön rendelkezésére, ha ez technikailag megvalósítható, akkor kérheti, hogy az adatokat ebben a formában más adatkezelő számára továbbítsuk, ha az adatkezelés automatizált módon valósult meg.

A címzett adatkezeléséért az adatkezelők nem tartoznak felelősséggel.

5.8. Jogorvoslati lehetőségek

Amennyiben Ön szerint megsértettük valamely, az adatkezelésre vonatkozó törvényi rendelkezést, vagy nem teljesítettük valamely kérelmét, akkor vélelmezett jogellenes adatkezelés megszüntetése érdekében a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság vizsgálati eljárását kezdeményezheti (levelezési cím: 1363 Budapest, postafiók: 9., e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu).

Tájékoztatjuk emellett arról is, hogy polgári pert is indíthat bíróság előtt.

 

6. Adatbiztonság

Az informatikai rendszerek működtetése során a szükséges jogosultságkezelési, belső szervezési és technikai megoldások biztosítjuk, hogy adatai illetéktelen személyek birtokába ne juthasson, illetéktelen személyek az adatokat ne tudják törölni, kimenteni a rendszerből, vagy módosítani. Az adatvédelmi és adatbiztonsági követelményeket érvényre juttatjuk adatfeldolgozóinkkal szemben is.

Az esetleges adatvédelmi incidensekről nyilvántartást vezetünk, amennyiben szükséges, a felmerülő incidensekről tájékoztatjuk Önt.

 

7. Egyéb rendelkezések

Fenntartjuk a jogot, hogy jelen adatkezelési tájékoztatót az adatkezelés célját és jogalapját nem érintő módon módosítsuk.

Amennyiben azonban a gyűjtött adatokkal kapcsolatban a gyűjtésük céljától eltérő célból további adatkezelést kívánunk végezni a további adatkezelést megelőzően tájékoztatjuk Önt az adatkezelés céljáról és az alábbi információkról:

  • a személyes adatok tárolásának időtartamáról, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az időtartam meghatározásának szempontjairól;
  • azon jogáról, hogy kérelmezheti az Önre vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen, valamint a hozzájáruláson, vagy szerződéses kapcsolaton alapuló adatkezelés esetén kérheti az adathordozhatósághoz való jog biztosítását;
  • hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén arról, hogy a hozzájárulást Ön bármikor visszavonhatja,
  • a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról;
  • arról, hogy a személyes adat szolgáltatása jogszabályon vagy szerződéses kötelezettségen alapul vagy szerződés kötésének előfeltétele-e, valamint, hogy az Ön köteles-e a személyes adatokat megadni továbbá, hogy milyen lehetséges következményeikkel járhat az adatszolgáltatás elmaradása;
  • az automatizált döntéshozatal tényéről (ha alkalmazott ilyen eljárás), ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozóan érthető információkat, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és Önre nézve milyen várható következményekkel bír.

Az adatkezelés csak ezt követően kezdődhető meg, amennyiben az adatkezelés jogalapja hozzájárulás, az adatkezeléshez a tájékoztatáson felül Önnek hozzá is kell járulnia.

 

Jelen Adatkezelési Tájékoztató 2021.06.30. napjától érvényes.