Akciós termékek
Márka
C-vitamin tartalom
D-vitamin tartalom
Hatóanyag
Milyen tünetekre?
Korosztály
Termékforma
Kiszerelés mérete
Nem

Haj, bőr, körmök

A bőrünk, a hajunk és a körmünk szinte azonnal jelzi, ha valami zavar támad a szervezet működésében, vagy ha testünk valamilyen tápanyaghiányban szenved. Az alábbiakban összegyűjtöttük a legfontosabb vitaminokat és ásványi anyagokat a ragyogó haj, az erős köröm és a gyönyörű, egészséges bőr érdekében.

A külső ápolás mellett kiegyensúlyozott táplálkozással és étrend-kiegészítők segítségével támogathatjuk a haj, a bőr, valamint a körmök egészségét.

Haj vitamin

A hajunknak vitaminokra, nyomelemekre, fehérjékre és ásványi anyagokra van szüksége ahhoz, hogy megfelelően tudjon növekedni és, hogy elkerüljük az elvékonyodását, töredezését, valamint a hullását.

Milyen vitamin kell a hajnak

A következő tápanyagok támogatják a haj szerkezetét és növekedését:

Biotin, avagy H-vitamin

A biotin támogatja a hajszerkezetet és a haj minőségét. Magas biotin tartalma van a tejtermékeknek, a tojássárgájának és a mogyorónak is.

A-vitamin

Az A-vitaminok a haj növekedését segítik. A-vitamint vihetünk be sajt, máj, sárgarépa, kaliforniai paprika és brokkoli fogyasztásával.

B-vitaminok 

A B-vitaminoknak fontos szerepe van az anyagcsere-folyamatokban és a fejbőr védelmében.

Hajvitamin hajhullásra

A fent említett A-vitamin mellett a megfelelő mennyiségű vasbevitel rendkívül fontos szerepet játszik a fejbőrünk és a hajhagymák energiaellátásában. A vas mellett a gyulladáscsökkentő cink hiányában erős hajhullás alakulhat ki. 

Fogyasszunk vasat és cinket tartalmazó májat, vörös húsokat, halat, tojást, tejtermékeket és szárnyasokat.

Hajerősítő vitamin

A keratin a haj fő építőeleme, amely maga is fehérjékből áll, így a fehérjében gazdag étrend fogyasztása kulcsfontosságú a hajunk egészsége érdekében.

Emellett a réz erős hajerősítő és hajszerkezet javító hatással rendelkezik.

Fogyasszunk húsokat, tojást, tejtermékeket a megfelelő fehérjebevitel és gabonaféléket, hüvelyeseket, májat az elegendő rézbevitel érdekében.

Hajnövesztő vitaminok

A már említett A-vitamin, B-vitaminok, a biotin, a réz, a cink és az E-vitamin bevitele elengedhetetlen a megfelelő hajnövekedés érdekében. 

Cink hatása a hajra

A cink egy immunerősítő nyomelem, amely gyulladásgátló hatással bír és támogatja a fejbőr, valamint a haj egészségét is.

Bőr vitamin

A bőrünket kívülről bőrápoló termékekkel: krémekkel, olajokkal táplálhatjuk, míg belülről akárcsak a hajunkat vitaminokkal, ásványi anyagokkal támogathatjuk.

Milyen vitamin kell a bőrnek

C-vitamin: antioxidáns hatásával támogatja a sejtek egészségét és a bőr rugalmasságáért felelős kollagén termelést, valamint bőrünk gyors megújulását.

A zöldségek (káposzta, paprika, paradicsom, brokkoli) és a gyümölcsök (citrusok, ribizli, kivi, eper) remek C-vitamin források.

A B-vitamin és a cink szintén nélkülözhetetlen az egészséges bőr megtartása és a megfelelő regenerálódás érdekében.

A-vitamin bőrre

Az A-vitamin nemcsak a haj egyik legfőbb támasza, de a bőrápolás kulcsfontosságú szereplője is, hisz segíti a bőrregenerációt és hátráltatja a kollagén lebomlását is.

A béta-karotin, az A-vitamin elővitaminjaként fontos gyulladáscsökkentőként funkcionál.

D3 vitamin hatása a bőrre

Napfény hatására a bőr maga képes előállítani a D-vitamint, amely a bőr képződését és a bőr regenerációt támogatja.

Napfényszegény időszakban például tojás, tejtermékek, csirkemáj fogyasztásával, vagy  D-vitamin tartalmú étrendkiegészítők bevitelével pótolhatjuk. 

E vitamin hatása a bőrre

Az E-vitamin csökkenti a bőröregedés jeleit és segíti a sebgyógyulás folyamatát is. Együnk olajos magvakat, növényi olajokat, avokádót és brokkolit a megfelelő mennyiségű E-vitamin bevitele érdekében. 

Köröm vitamin

Milyen vitamin kell a körömnek

A köröm egészségéhez feltétlenül fontos a fent felsorolt tápanyagok bevitele.

Ezek az értékes vitaminok és ásványi anyagok kiegyensúlyozott étrenddel biztosíthatóak, ám amennyiben panaszaink vannak, vagy a szakember szükségesnek ítéli kifejezetten a bőr- a haj és a köröm egészségét támogató táplálékkiegészítő készítményekkel is pótolhatjuk azokat.

Körömerősítő vitamin

A már korábban bemutatott B-vitaminok – biotin, B12-vitamin, B2- vitamin, a D-vitamin, a vas, a kalcium, a cink, a magnézium és az Omega-3 zsírsavak megfelelő mennyiségű bevitelével rengeteget tehetünk a körmök egészségéért és szépségéért.

Tovább