Kedvezményes ajánlatok
Márka
Termékcsalád
C-vitamin tartalom
D-vitamin tartalom
Hatóanyag
Milyen tünetekre?
Korosztály
Tulajdonság
Ízesítés
Termékforma
Kiszerelés mérete
Érzékenység
Nem
Terhesség, szoptatás

Antioxidánsok

Az antioxidánsok olyan vegyületek, amelyek az anyagcsere égési folyamatait (oxidáció) azzal gátolják, hogy semlegesítik, vagy elbontják a keletkezett szabadgyököket. Az antioxidánsok több vegyületet foglalnak magukban, mint például a vitaminok, polifenolok, karotinoidok és ásványi anyagok. Egy részük felel a zöldségek és gyümölcsök jellegzetes színéért is. Tovább olvasom

Mi az antioxidánsok szerepe?

A szervezet lebontó folyamatai során szabadgyökök keletkeznek, melyek természetükből adódóan rendkívül reakcióképesek. Az antioxidánsok ezeket hatástalanítják, így védve ezzel az olyan szabad gyökök által okozott “oxidatív károsodásoktól”, mint például a különböző szív- és érrendszeri elváltozások.

Melyek a fontosabb antioxidánsok?

C-vitamin
A legismertebb antioxidáns, amit elsősorban a friss gyümölcsök és zöldségek tartalmaznak.

E-vitamin
Egy zsírban oldódó vitamin, ami többek között megtalálható a növényi olajokban, valamint a dió és gabona félékben.

A-vitamin és karotinoidok
A karotinoidok az A-vitamin előanyagai, amelyek a szervezetben A-vitaminná alakulnak. Megtalálhatóak a sárgarépában, a paprikában, a mangóban és a barackban. A-vitamint tartalmaz a tej, a tojás, valamint az állati belsőségek.

Flavonoidok
Ezeket a növények a saját védelmük érdekében termelnek az olyan ellenségek ellen, mint amilyen az UV sugárzás.

A cseresznye, az alma, a bogyós gyümölcsök, a káposzta és a hagyma nagyobb mennyiségben tartalmaznak flavonoidokat, amik egyrészt a C-vitamin hatásfokát növelik, másrészt gátolják annak a lebomlását. Főként a növények leveleiben és a héjában halmozódik fel.

Szelén
Főképp állati eredetű élelmiszerekben fordul elő, de a zöldségek, a burgonya és gyümölcsök is tartalmazzák.

Cink
A szervezet cink igényét húsokkal és sajtokkal lehet lefedni.

Polifenolok
Megtalálhatók a zöld és fekete teában, a kávé és kakaó babban, valamint a cseresznyében, a vörös káposztában és a piros szőlőben.

Mit tehetünk, hogy elég antioxidáns jusson a szervezetünkbe?

A legtöbb, amit a szervezetünk érdekében tehetünk az, ha figyelünk a vegyes, változatos, kiegyensúlyozott étrendre, vagyis fogyasszunk minél több színű és fajta gyümölcsöt és zöldséget.

Táplálék kiegészítők szedésével kapcsolatban, pedig kérdezze meg a háziorvosát.

 

Tovább